Informații de bază privind încărcarea

Informații de bază privind încărcarea.

Curent alternativ, Curent continuu, Faze și kW.

La începuturile electrificării, curentul continuu (CC), cu o „curgere” într-o singură direcție, a fost standardul pentru furnizarea electricității. În prezent, în cadrul rețelei electrice din Europa, am trecut de la CC la curent alternativ (CA), unde fluxul de energie își schimbă constant direcția, de exemplu de 50 de ori pe secundă, transportând mai eficient sarcina electrică pe distanțe mari.

 

În timp ce majoritatea aparatelor noastre electrocasnice sunt alimentate cu CA, orice dispozitiv cu baterie integrată – precum un telefon mobil sau un laptop – poate fi alimentat doar cu CC. Autovehiculele electrice se încadrează și ele în această categorie. De aceea este util să ai cunoștințe despre CA și CC în cazul în care ai de gând să conduci un autovehicul electric.

Ce sunt fazele?

În Europa, electricitatea este distribuită prin intermediul unei rețele de curent trifazic. Respectiv, există trei linii care transportă curentul electric.

 

În ceea ce privește dispozitivele electrice de mici dimensiuni, precum aparatele electrocasnice, o singură fază este suficientă, acesta fiind motivul pentru care prizele de uz casnic sunt monofazice.

De exemplu, dispozitivele de dimensiuni mai mari din industrie, dar și cuptoarele din bucătării sunt conectate uneori la curentul trifazic, care oferă o putere mai mare (înaltă tensiune).

 

În cadrul anumitor piețe, (de exemplu: Franța) gospodăriile private sunt conectate de obicei la curent monofazic. În cadrul altor piețe, (de exemplu: Germania) gospodăriile sunt conectate la curent trifazic. Pentru aceste piețe se recomandă utilizarea și a tehnologiei de încărcare la curent trifazic (stație de încărcare cu montare pe perete, încărcător la bord - vezi mai jos), deoarece asigură viteze mai mari de încărcare.

Transformarea CA în CC.

Pentru a încărca bateria autovehiculului electric, curentul trebuie convertit în curent continuu (CC), unde curentul curge într-o singură direcție. În caz contrar, acesta ar curge în și în afara bateriei și, prin urmare, nu ar putea fi stocat.

 

Această transformare poate avea loc în autovehicul prin intermediul încărcătorului de la bord (OBC) sau în afara acestuia, la stațiile CC de încărcare rapidă, care au o capacitate de încărcare mult mai mare (de până la 100 kW sau încărcare la 80% din capacitatea bateriei în 30 de minute).

 

Autovehiculul tău este echipat cu un încărcător la bord, de curent monofazic, cu o putere de până la 7,3 kW, sau de curent trifazic, cu o putere de 11 kW. Cu toate acestea, reține că performanța efectivă de încărcare este determinată de cea mai slabă verigă din lanțul de încărcare (priza de uz casnic, cablul sau stația de încărcare montată pe perete). Pentru a obține o performanță maximă de încărcare este necesar să îl conectezi la un dispozitiv de încărcare la fel de puternic. Astfel, cea mai eficientă și cea mai bună modalitate de a încărca acasă este prin intermediul stației de încărcare cu montare pe perete. Află aici mai multe despre stațiile de încărcare cu montare pe perete.

Ce înseamnă kW și kWh?

Wattul și Kilowattul (kW) sunt unități de măsură pentru putere. Respectiv cantitatea de energie transportată, consumată sau furnizată pe secundă. De aceea, puterea dispozitivelor electrice este exprimată în watt sau kilowatt (1.000 watt = 1 kW). În trecut, puterea motoarelor auto era măsurată în „cai putere”, dar în prezent este exprimată în kW.

 

  • Lampă: 10 W
  • Uscător de păr: 1.500 W = 1,5 kW
  • Motor Corsa-e: 100 kW

 

unitatea noastră (kWh) este o unitate a cantității de energie stocată sau consumată. Corespunde numărului de litri de carburant dintr-un autovehicul cu motor cu ardere internă, de exemplu: „rezervorul de energie electrică” – respectiv bateria – este exprimat în kWh.

 

Prin urmare, kilowatt-ul-oră este folosit ca unitate de facturare a energiei livrate către consumatori și de către furnizorii de energie electrică.

 

  • Un aparat de încălzire electric consumă 1.000 wați (1 kW) și funcționarea acestuia timp de o oră utilizează un kilowatt-oră de energie
  • Aceeași cantitate de energie (1 kWh) este utilizată de un televizor care consumă 100 W în timpul funcționării continue de 10 ore

Cum funcționează procesul de încărcare a unui autovehicul electric.

Când încarci un autovehicul electric de la o priză CA din casă, curentul alternativ este transformat în curent continuu în interiorul autovehiculului, dar acest lucru durează. Poți accelera procesul prin instalarea unei stații de încărcare cu montare pe perete CA. Aceasta este mai rapidă decât o priză obișnuită de acasă, deoarece are o rată de transfer a energiei electrice mai mare (de până la 11 kW). Cu toate acestea, cea mai rapidă opțiune este un încărcător CA. Acest lucru se datorează transformării imediate a curentului alternativ din rețea în curent continuu, care poate fi alimentat direct în baterie. Încărcătoarele CC sunt disponibile în mod curent doar pentru utilizare publică, dar sunt o modalitate foarte confortabilă și simplă de a încărca atunci când călătorești.

Soluții de încărcare pentru nevoile tale.

Reținând aceste informații de bază, va fi mult mai simplu să determini cea mai bună soluție pentru încărcarea autovehiculului tău electric - fie că îl încarci acasă, pe drum sau în călătoriile mai lungi.
Opțiuni de încărcare