Opel dă tonul: din acest moment, poți găsi cifre de consum bazate pe viitorul ciclu de conducere WLTP (Procedura de Testare a Autovehiculelor Ușoare Armonizată la Nivel Mondial) aplicabil. Din toamna anului 2017, ciclul de conducere WLTP va deveni obligatoriu și, spre deosebire de ciclul actual obligatoriu, NEDC (Noul Ciclu de Conducere European), se apropie mai mult de comportamentul de conducere modern.
Așadar, ușurăm deja sarcina clienților de a-și estima consumul zilnic al autovehiculelor. Primul autovehicul pe care l-am testat este Astra, iar alte modele vor urma în cursul acestui an.

* În conformitate cu regulamentele (CE) nr. 715/2007 şi (CE) nr. 692/2008 (în versiunile în vigoare). Valorile nu se referă la un anumit autovehicul şi nu fac parte dintr-o anumită ofertă, ci oferă strict o comparație între diferite tipuri de autovehicule.

 

** Valoarea mai mică reprezintă cea mai mică măsurătoare obținută în cadrul celor patru faze ale ciclului WLTP, utilizând consumul unui autovehicul cu cea mai economică variantă de motor și transmisie. Valoarea mai mare reprezintă cea mai mare măsurătoare obținută în cadrul celor patru faze ale ciclului WLTP, utilizând consumul autovehiculului cu dotările cele mai solicitante în materie de consum. Mai multe detalii

Înapoi
  • CARE SUNT AVANTAJELE: VALORI ALE CONSUMULUI MAI APROAPE DE REALITATE.

    Noul ciclu de conducere WLTP ține cont de situații mai apropiate de viața cotidiană decât actualul standard NEDC. Îți permite să estimezi mai bine consumul zilnic.

Înainte
Înapoi
  • CE ESTE CICLUL DE CONDUCERE WLTP?

    Ciclul de conducere WLTP cuprinde mai multe faze, bazate pe profilurile de conducere de zi cu zi ale șoferilor din întreaga lume.

Înainte
Înapoi
  • ESTE UȘOR SĂ FACI ECONOMIE DE CARBURANT

    Factori precum designul autovehiculului și condițiile meteorologice influențează consumul de carburant într-o manieră pe care nu o poți controla. Dar știai că poți influența consumul într-o proporție de până la 1/3?

  • Sfatul 1:

    Redu greutatea pentru a economisi carburant!

    Încarcă doar lucrurile esențiale în autovehicul, pentru că fiecare gram suplimentar consumă mai mult carburant. Și apropo de reducerea greutății: scoate portbagajul de acoperiș și suportul pentru biciclete când nu ai nevoie de ele.

    Sfatul 2:

    Nu risipi timp și carburant!

    Motoarele moderne nu necesită timp de încălzire - acest lucru consumă inutil carburant. Mai bine urcă la bord, pornește motorul și pleacă!

  • Sfatul 3:

    Cuplează într-o treaptă superioară de viteză!

    O regulă simplă pentru schimbarea treptelor de viteză în mod economic: 30 km/h în a treia, 40 în a patra etc. Iar când culoarea semaforului se face verde, nu uita: cuplează treapta a doua după câțiva metri și economisește și mai mult!

    Sfatul 4:

    Fă economie de curent!

    Dotările suplimentare de confort consumă adesea multă energie. Folosește așadar cu grijă sistemul de climatizare, încălzirea scaunelor și alte echipamente electrice. Sunt utile și lucrurile mărunte cum ar fi parcarea la umbră sau ventilarea încrucișată a autovehiculului atunci când este cald.

  • Sfatul 5:

    Păstrează ritmul!

    Frânările și accelerările dese cresc consumul de carburant în mod inutil. Cel mai bine este să te adaptezi în funcție de traficul din față pentru a preveni opririle și pornirile ineficiente.

    Sfatul 6:

    Nu conduce ca la curse.

    Știm cu toții că timpul înseamnă bani, însă pe autostradă răbdarea dă rezultate. Creșterea vitezei duce la creșterea disproporționată a consumului de carburant și golește rezervorul mai repede.

  • Sfatul 7:

    Lasă autovehiculul să ia o scurtă pauză!

    Dacă staționezi mai mult de 10 secunde este bine să oprești motorul pentru a face economie de carburant. Apropo, multe autovehicule Opel sunt deja dotate cu un mecanism start/stop automat.

    Sfatul 8:

    Nu face economie la întreținere!

    De asemenea, trebuie să îți verifici autovehiculul cu regularitate: poate ai nevoie de un filtru de aer nou sau de bujii noi, dar poți conduce în mod eficient numai când toate piesele funcționează așa cum trebuie. De asemenea, nu conduce cu pneurile dezumflate - astfel crește rezistența la rulare.

Înainte
Înapoi
  • Prezentare generală

  • Sfatul 1 & 2

  • Sfatul 3 & 4

  • Sfatul 5 & 6

  • Sfatul 7 & 8

Înainte

ÎNTREBĂRI DESPRE NOILE DATE DE CONSUM.

De ce NEDC nu mai este de actualitate?

NEDC (Noul Ciclu European de Conducere) a fost introdus în 1992, însă autovehiculele, drumurile și stilul de conducere s-au schimbat de atunci. NEDC este o testare de laborator artificială și are exclusiv rolul de a compara diferite autovehicule, nu de a reflecta consumul în condiții normale. Aceasta înseamnă că un consum real diferă adesea foarte mult de informațiile oferite de NEDC. Printre motivele principale se numără:

 

  • Profilul de conducere teoretic nu se potrivește cu profilurile reale ale utilizatorilor.
  • Accelerarea insuficientă.
  • Prea multe faze de oprire.
  • Nu include viteze mai mari, precum cele de pe autostradă. Din această cauză viteza medie este prea mică.
  • Punctele de schimbare a treptelor de viteză sunt definite în general în funcție de tipul transmisiei, de exemplu, motiv pentru care sunt aceleași pentru toate autovehiculele cu transmisie manuală.
  • Dotările opționale nu sunt luate în calcul.

 

Ce măsoară NEDC?

Din 1992 NEDC este obligatoriu din punct de vedere legal pentru toate autovehiculele. NEDC se bazează pe un profil de conducere oarecum teoretic și este alcătuit din după părți: în primele 13 minute simulează conducerea în oraș cu multe faze de oprire și pornire. Cea de-a doua parte corespunde unei călătorii în afara orașului la o viteză maximă de 120 km/h.

Care sunt cele patru părți ale WLTP?

Pentru a stabili valorile de consum în mod mai realist, ciclul de conducere WLTP are la bază o cercetare statistică globală privind profilurile de conducere. Aceasta include patru părți cu viteze medii diferite care sunt în general reprezentative pentru profilurile de funcționare din întreaga lume: redusă, medie, mare și foarte mare. Fiecare fază conține un număr și grade diferite de accelerare, frânare, oprire etc. ce reflectă condițiile de trafic de zi cu zi.

Care este diferența între NEDC și WLTP?

De la introducerea NEDC în 1992, autovehiculele și stilurile de conducere s-au schimbat în mod semnificativ. Parametrii de testare ai WLTP au fost redefiniți pentru a reflecta mai exact condițiile reale. Acum aceștia includ:

• Durate mai mari ale ciclului (30 min față de 20 min)
• Distanțe de staționare mai scurte (13% față de 25%)
• Distanțe mai lungi (circa 23 km față de 11 km)
• Viteze mai mari (max. 130 km/h față de 120 km/h)
• Viteze medii cu aproape 50% mai mari
• Accelerare maximă mai mare și mai multe faze de accelerare
• Putere cu circa 20-30% mai mare pe baza condițiilor de trafic mai dinamice
• O stabilire mai realistă a rezistenței la înaintare pentru testele de consum de carburant
• Luarea în calcul a dotărilor opționale ale autovehiculului

 

Valorile WLTP sunt comparabile la nivel mondial, în timp ce valorile NEDC sunt valabile numai pentru Europa

Close

Valorile consumului prezentate în „Noul Ciclu European de Conducere” (NEDC) sunt exacte și ușor comparabile, însă nu perfecte. De la introducerea obligatorie a NEDC în 1992, autovehiculele și stilurile individuale de conducere s-au schimbat mult. Pentru o mai bună reflectare a noilor condiții, parametrii de testare au fost redefiniți în cadrul „Procedurii de Testare a Autovehiculelor Ușoare Armonizate la Nivel Mondial” (WLTP).

 

Acum acestea iau în calcul:

  • Dinamici de conducere și temperaturi exterioare mai realiste
  • Distanțe de testare mai lungi
  • Viteze medii și maxime mai mari
  • Opriri mai scurte
  • Mai multe frânări și accelerări

 

Influența dotărilor opționale joacă și ea un rol în cadrul ciclului de conducere WLTP.

Acest nou ciclu de conducere va deveni obligatoriu pentru toți producătorii de autovehicule începând cu toamna anului 2017.

Close

Dacă actualul NEDC stabilește valori pentru consumul „urban, extra-urban și mixt” pe baza unui profil teoretic de conducere, WLTP folosește profiluri „reale" de conducere extrase dintr-o cercetare statistică la nivel global. Ciclul de conducere WLTP este divizat în patru secțiuni cu diverse viteze medii: mică, medie, mare și foarte mare. Fiecare secțiune conține o serie de faze de conducere, faze de oprire, accelerare și frânare etc. reprezentând profiluri de conducere de zi cu zi. Fiecare combinație motor/transmisie este testată atât cu cele mai economice dotări pentru autovehicule, cât și cu cele care presupun un nivel foarte ridicat al consumului.


Începând cu Astra, Opel va testa fiecare model. Valorile publicate definesc un interval de la cel mai mic până la cel mai mare nivel de consum pentru fiecare combinație motor/transmisie. Se obține astfel o valoare corectă a consumului zilnic estimat pentru fiecare model.

 

Reține: valorile bazate pe ciclul de conducere WLTP sunt stabilite cu ajutorul unui ciclu de conducere standardizat, predefinit, pe o platformă de testare.

Close

Consumul zilnic al unui autovehicul depinde în mare măsură de profilul individual de utilizare și de mediul în care circulă: oraș, drumuri accidentate sau autostrăzi. Aceste diferențe sunt reprezentate mai bine în cazul ciclului de conducere WLTP. În loc să calculeze numai valorile „urban, extra-urban și mixt” (conform Regulamentelor (CE) Nr. 715/2007 și 692/2008) pe baza unui profil de conducere mai teoretic, WLTP furnizează patru valori individuale pentru profiluri de călătorie diferite prestabilite (mic, mediu, mare și foarte mare) care se bazează pe studii statistice și analiza profilurilor utilizatorilor și a valorilor medii. În plus, ciclul de conducere WLTP este mult mai dinamic decât NEDC și reflectă niveluri mai mari de accelerare, o viteză medie și o viteză maximă mai mari.

 

Valorile publicate pentru modelul Opel Astra din iunie 2016 ilustrează un interval care se poate explica în felul următor: valoarea mai mică este cea mai mică valoare dintre cele patru faze ale WLTP, măsurată pentru versiunea modelului Opel Astra cu cele mai mici valori ale consumului pentru combinația de motor/transmisie specificată. Valoarea mai mare reprezintă valoarea cea mai mare dintre cele patru faze ale ciclului WLTP, măsurată pentru versiunea modelului Opel Astra cu cele mai mari valori ale consumului pentru combinația respectivă de motor/transmisie specificată. Valorile obținute oferă o imagine de ansamblu adecvată și o indicație utilă privind consumul zilnic estimat.

 

Reține că valorile bazate pe ciclul de conducere WLTP sunt stabilite cu ajutorul unui ciclu de conducere standardizat, predefinit, pe o platformă de testare.

Close

Ciclul de conducere WLTP („Procedură de Testare a Autovehiculelor Ușoare Armonizată la Nivel Mondial”) abordează principalele motive pentru care NEDC („Noul Ciclu European de Conducere”) a fost criticat. NECD este metoda actuală de măsurare specificată de Regulamentele (CE) Nr. 715/2007 și 692/2008 și continuă să reprezinte o cerință legală pentru publicarea valorilor de consum și emisii stabilite în mod corespunzător. Concret, profilul noului ciclu de conducere corespunde într-o mai mare măsură conducerii de zi cu zi și nu este măsurat pentru un anumit nivel de echipare, ci ia în calcul și influența dotărilor opționale suplimentare.

 

Consumul zilnic al unui autovehicul depinde în mare măsură de profilul individual de utilizare și de mediul în care circulă: oraș, drumuri accidentate sau autostrăzi. Aceste diferențe sunt reprezentate mai bine în cazul ciclului de conducere WLTP. În loc să calculeze numai valorile „urban, extra-urban și mixt” (conform Regulamentelor (CE) Nr. 715/2007 și 692/2008) pe baza unui profil de conducere mai teoretic, WLTP furnizează patru valori individuale pentru profiluri de călătorie diferite prestabilite (mic, mediu, mare și foarte mare) care se bazează pe studii statistice și analiza profilurilor utilizatorilor și a valorilor medii. În plus, ciclul de conducere WLTP este mult mai dinamic decât NEDC și reflectă niveluri mai mari de accelerare, o viteză medie și o viteză maximă mai mari.


Valorile publicate pentru modelul Opel Astra din iunie 2016 ilustrează un interval care se poate explica în felul următor: valoarea mai mică este cea mai mică valoare dintre cele patru faze ale WLTP, măsurată pentru versiunea modelului Opel Astra cu cele mai mici valori ale consumului pentru combinația de motor/transmisie specificată. Valoarea mai mare reprezintă valoarea cea mai mare dintre cele patru faze ale ciclului WLTP, măsurată pentru versiunea modelului Opel Astra cu cele mai mari valori ale consumului pentru combinația respectivă de motor/transmisie specificată. Valorile obținute oferă o imagine de ansamblu adecvată și o indicație utilă privind consumul zilnic estimat.


Reține că valorile bazate pe ciclul de conducere WLTP sunt stabilite cu ajutorul unui ciclu de conducere standardizat, predefinit, pe o platformă de testare.