Pentru a măsura cât carburant consumă un autovehicul și dacă respectă limitele stricte de emisii, toate autovehiculele noi sunt supuse unei proceduri standardizate de testare. De la 1 septembrie 2017, noua „Procedură de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial” (WLTP) a fost implementată la nivelul UE pentru noile modele de autoturisme. Aceasta vine în urma NEDC (Noul Ciclu de Conducere European), care este folosit din 1992. . Pe această pagină vei găsi cele mai importante informații despre WLTP și prin ce diferă acesta de NEDC, precum și despre standardul EURO 6d-TEMP și legătura acestuia cu emisiile în condiții reale de conducere (RDE).

Înapoi
  • WLTP: VALORI ALE CONSUMULUI MAI APROAPE DE REALITATE.

    Noul ciclu de conducere WLTP ține cont de situații mai apropiate de viața cotidiană decât standardul NEDC. Îți permite să estimezi mai bine consumul zilnic.

Înainte
Înapoi
  • Ciclul de conducere WLTP cuprinde mai multe faze, bazate pe profilurile de conducere de zi cu zi ale șoferilor din întreaga lume. Comparativ cu NEDC, este mai dinamic, are mai puține faze de oprire și folosește viteze mai ridicate pe o perioadă mai lungă de timp, pentru a reflecta situațiile

    de conducere actuale.

    Fiecare combinație motor/transmisie a unui anumit

    tip de autovehicul este testată atât cu cele mai

    economice dotări, cât și cu cele care presupun

    cel mai mare consum. Introducerea WLTP

    a dus la creșterea valorilor de consum

    și de CO2 publicate, acestea fiind însă

    mult mai apropiate de consumul și

    emisiile de CO2 efective.

Înainte
Înapoi
  • Conform noilor standarde de emisii începând cu Euro 6d-TEMP, autovehiculele vor trebui să-și demonstreze pe viitor valorile de emisii pretinse în condiții de testare mai stricte. Aceasta înseamnă că valorile limită pentru emisiile de oxizi de azot (NOx) și particule nu trebuie să respecte doar noile condiții de laborator WLTP, ci să fie verificate și în cadrul unui test în condiții de zi cu zi.

    Astfel, procedura de testare RDE (emisiile în condiții reale de conducere) nu necesită un ciclu de conducere fix; distanța, accelerarea, temperatura exterioară, condițiile de vânt și de trafic pot fi selectate liber în condiții limită statistice.

Înainte
Close

Actualul NEDC stabilește valori pentru consumul „urban, extra-urban și mixt” pe baza unui profil teoretic de conducere; WLTP folosește profiluri „reale” de conducere extrase dintr-o cercetare statistică la nivel global. Ciclul de conducere WLTP este divizat în patru secțiuni cu diverse viteze medii: mică, medie, mare și foarte mare. Fiecare secțiune conține o serie de faze de conducere, faze de oprire, accelerare și frânare etc. reprezentând profiluri de conducere de zi cu zi. Fiecare combinație motor/transmisie este testată atât cu cele mai economice dotări pentru autovehicule, cât și cu cele care presupun un nivel foarte ridicat al consumului.

 

Opel desfășoară în prezent un proces de testare a fiecărui model din gamă conform standardelor WLTP. Valorile publicate definesc un interval de la cel mai mic până la cel mai mare nivel de consum pentru fiecare combinație motor/transmisie. Se obține astfel o valoare corectă a consumului zilnic estimat pentru fiecare model.

 

Reține: valorile bazate pe ciclul de conducere WLTP sunt stabilite cu ajutorul unui ciclu de conducere standardizat, predefinit, pe o platformă de testare.

Close

Procedura de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP) a fost introdusă la 1 septembrie 2017 pentru tipurile noi de autovehicule. 12 luni mai târziu a devenit obligatorie pentru toate tipurile de autoturisme, succedând Noului Ciclu de Conducere European (NEDC) utilizat anterior. Deși este încă un test de laborator, WLTP a fost introdusă cu intenția de a furniza clienților valori ale consumului mai apropiate de condusul în condiții reale și de a crea un nivel nou de transparență.

WLTP ține cont de:

  • Dinamici de conducere și temperaturi exterioare mai realiste
  • Distanțe de testare mai lungi
  • Viteze medii și maxime mai mari
  • Mai puțini timpi de menținere
  • Mai multe frânări și accelerări


De asemenea, dotările opționale au avut un impact asupra valorilor determinate utilizând ciclul de conducere WLTP.