„Opel Kadett. Das Auto”: Kadett B sărbătorește 60 de ani de la debut
- IAA 1965: Kadett B și primul concept car Opel, Experimental GT, încântă experții și publicul din Frankfurt pe Main.
- Ofertă flexibilă: cu două sau patru uși, în versiune sedan, break și „Gill Coupé”.’
- Câștigător în serie: Rallye-Kadett se bucură de numeroase succese în țară și în străinătate
- Pionier în domeniul electricității: mașini hibrid și electrice pe baterii bazate pe modelul Kadett B
- Clasa compactă pregătită pentru viitor: actualul model Astra cu cea mai mare selecție de motorizări disponibilă în prezent
- IAA Mobility 2025: un show car senzațional care continuă tradiția de 60 de ani a modelelor concept Opel
Valori combinate pentru Opel Astra conform WLTP : consum de combustibil 5,0-6,0 l/100 km, emisii de CO2 127-135 g/km; etichetă CO2: D
Valori combinate pentru Opel Astra Hybrid 48V conform WLTP1: consum de combustibil 4,9-5,0 l/100 km, emisii de CO2 109-112 g/km; etichetă CO2: C
Valori combinate pentru Opel Astra Plug-in Hybrid conform WLTP1: consum de energie ponderat 12,7-17,7 kWh electricitate/100 km plus 1,3-2,3 l benzină/100 km; emisii de CO2 30-52 g/km; etichetă CO2 B. Consum de combustibil când bateria este descărcată 5,4-6,2 l/100 km; etichetă CO2 D-E.
Valori combinate pentru Opel Astra Electric conform WLTP1: consum de energie 15,4-15,6 kWh/100 km, emisii de CO2 0 g/km; etichetă CO2: A
1Valorile unui vehicul nu depind numai de consumul eficient de combustibil al vehiculului, ci sunt influențate și de comportamentul la volan și de alți factori non-tehnici.
Cu doar câteva zile în urmă, Opel a anunțat premiera unui concept car senzațional pentru IAA Mobility 2025. În perioada 8-14 Septembrie, marca Opel, cu sediul în Rüsselsheim, va continua astfel o tradiție începută în 1965, când Opel a devenit prima marcă europeană care a prezentat un concept car. Acum 60 de ani, Opel Experimental GT a sărbătorit premiera mondială împreună cu noul Kadett B la IAA – la acea vreme încă la Frankfurt pe Main. Cele două vehicule sunt indisolubil legate, deoarece modelul GT produs ulterior a fost bazat din punct de vedere tehnic pe Kadett B. La scurt timp după prezentarea sa în 1965, a devenit clar că modelul Kadett B surprindea perfect spiritul vremii și nu numai că va continua succesul primei generații, lansată cu doar trei ani mai devreme, ci îl va și depăși. În anii următori, Kadett B a devenit primul model Opel care a depășit pragul de un milion de exemplare vândute. Există mai multe motive pentru acest succes: varietatea și versatilitatea pentru întreaga familie, cu versiuni sedan, break și coupé, precum și caracterul sportiv al legendarului Rallye-Kadett.
Deceniile de succes în clasa compactă, pe care Opel le-a stabilit cu modelele Kadett A și B în anii 1960, sunt continuate astăzi de actuala generație Astra. De asemenea, se concentrează pe varietate pentru toate gusturile și toate scopurile – ca hatchback sportiv și elegant, sau ca break flexibil Sports Tourer. În plus, există numeroase tehnologii inovatoare și caracteristici de confort, cum ar fi scaunele ergonomice Intelli-Seats, pe care clienții le așteaptă de obicei doar la vehiculele din clasele superioare. Iar ultima generație Astra oferă o gamă de motorizări inegalabilă în prezent de către alte modele Opel – portofoliul cuprinde de la motoare termice eficiente la o gamă largă de propulsoare electrificate, cum ar fi plug-in hybrid și hybrid cu tehnologie 48 volți, până la modelul complet electric, fără emisii locale, Astra Electric.
Baza succesului pe termen lung: la trei ani după Kadett A, este lansat Kadett B
În 1962, Opel a pus bazele succesului modelelor sale din clasa compactă cu primul Kadett de după război, Kadett A. Cu un portbagaj mare, spațiu pentru patru persoane, un motor nou cu turație înaltă și costuri reduse de întreținere, Kadett A a convins rapid cumpărătorii. Dar conducerea Opel privea deja spre viitor, iar următoarea generație Kadett a fost lansată doar trei ani mai târziu. Modelul succesor a fost disponibil în patru variante de caroserie încă de la lansarea pe piață: sedan cu două sau patru uși, break cu trei uși și un coupé cu design elegant. Punctul forte: în timp ce modelul precedent putea transporta maximum patru persoane, Kadett a fost omologat oficial ca vehicul cu cinci locuri pentru prima dată în 1965, cu variantele sale sedan. În plus, Kadett a crescut cu 18 centimetri în lungime, depășind pragul de patru metri. Ampatamentul și lățimea vehiculului au crescut, de asemenea. De acest lucru a beneficiat în mare măsură interiorul, dar și portbagajul a crescut cu 12%, ajungând la 337 de litri conform standardelor VDA. Modelul break oferea o suprafață de încărcare de 1,57 metri lungime cu scaunele din spate rabatate.
Experții au fost încântați – nu numai de premiera mondială din cadrul IAA: Kadett B oferea mai multe variante de caroserie decât înainte și era, de asemenea, mai confortabil, mai spațios, mai sigur și mai puternic – și toate acestea la un cost suplimentar de numai 100 de mărci germane! Sloganurile publicitare cu care Opel promova modelul Kadett se potriveau perfect cu acest lucru: fraze precum „Opel Kadett – In short, O.K.” sau „Opel Kadett. Das Auto” reflectau perfect percepția clienților.
Eleganța întâlnește sportivitatea: „Gill Coupé” și câștigătorul în serie Rallye-Kadett
Faptul că modelul Kadett nu era doar practic, ci și extrem de atractiv, a fost demonstrat încă o dată de designerii Opel cu un coupé impresionant. Acesta a fost inspirat de modelele fastback din SUA: partea din spate ușor înclinată conferă coupé-ului o linie dinamică și promite viteză. Cele trei guri de aerisire din stâlpul B au intrat în istoria automobilelor: în scurt timp, acestea au dat mașinii atractive cu două uși porecla „Gill Coupé”. Astăzi, această variantă Kadett este căutată în mod special de colecționari.
Pe de altă parte, Rallye-Kadett a devenit un obiect de dorință accesibil pentru mulți pasionați de automobile și fani ai sporturilor cu motor. Cu acest model, Opel a ocupat nișa mașinilor sport compacte la prețuri accesibile. Coupé-ul, care se remarca vizual prin capota neagră mată și dungile decorative, era disponibil inițial cu o versiune de 44 kW (60 CP) cu două carburatoare a motorului de 1,1 litri disponibil pentru toate variantele, iar din 1967 chiar și cu un motor de 1,9 litri. Motorul de 66 kW (90 CP) accelera coupé-ul până la 170 km/h, iar șasiul sportiv oferea siguranță suplimentară. Cu echipamentul său sportiv și performanțele excelente la rulare, Rallye-Kadett oferea astfel o bază excelentă pentru sportul popular. De altfel, capota neagră mată nu era un element de design, ci împiedica șoferul să fie orbit de lumina puternică a soarelui – o experiență care își avea originea în raliurile din acea perioadă. Vopseaua specială a devenit rapid semnul distinctiv al modelului Rallye-Kadett.
Atât în țară cât și în străinătate, Rallye-Kadett a făcut senzație cu numeroase succese pe toate pistele. Lista victoriilor a crescut tot mai mult: mașina sport, la fel de fiabilă și ieftină, a avut succes în Raliul Stuttgart-Lyon-Charbonnières, Raliul Hesse, Raliul Trifels și Turul Luxemburgului. Tunerul Opel Günther Irmscher a câștigat Turul Europei în 1967. În același an, Kadett a sărbătorit cel mai mare succes de până atunci: echipa Lambart/Vogt a câștigat clasa sa la Raliul Monte Carlo. Statisticile pentru 1968 demonstrează cât de popular și de succes a fost Rallye-Kadett: într-un total de 238 de evenimente, acest model a obținut 222 de victorii în clasă, precum și 345 medalii de aur și 287 medalii de argint.
Pentru individualiști: fratele elegant al modelului Opel Kadett se numește Olympia
În septembrie 1967, Olympia A a devenit varianta premium bazată pe Kadett B, cu care Opel a redus diferența față de Rekord și a devenit din nou un pionier în ceea ce privește vehiculele de nișă. „Olympia este aplicarea logică a conceptului de succes Kadett”, anunțau materialele de presă Opel din acea perioadă, „cu dimensiuni exterioare la fel de compacte, Olympia convinge prin performanțe înalte, echipare excepțională și confort la volan”. Dotările îmbunătățite ale luxosului automobil compact – disponibil cu 44, 55 și 66 kW (60, 75 și 90 CP) – includeau covoarașe speciale cu ținte și o planșă de bord capitonată „cu aspect de lemn fin”. Grila radiatorului modificată, cu benzi cromate în jurul aripilor, farurile dreptunghiulare și geamurile laterale spate mai mari reprezentau îmbunătățirile vizuale ale exteriorului.
Varietate extraordinară: opt stiluri de caroserie, patru dimensiuni de motor plus propulsie electrică
Olympia era disponibilă la acea vreme în trei versiuni hatchback, în timp ce modelul său soră, Kadett, se mândrea cu opt stiluri de caroserie impresionante până la sfârșitul producției: era disponibil ca sedan notchback cu două și patru uși, coupé „Gill” cu două uși, break cu trei și cinci uși, sedan hatchback „LS” cu două și patru uși și coupé „LS” cu două uși. Pe de altă parte, seria Kadett B era propulsată de motoare cu patru cilindri în linie, montate longitudinal, deja testate, în patru variante de cilindree (1,1 litri, 1,2 litri, 1,7 litri și 1,9 litri).
În plus, Kadett B a fost un adevărat pionier în domeniul electricității, deoarece primele vehicule Opel cu propulsie electrică – mașina de teste hibrid „Stir-Lec I” (1969) și Kadett XEP complet electric (1970) – au fost, de asemenea, bazate pe acest model de succes.
În iulie 1973, cariera incomparabilă a modelului Kadett B a ajuns la final – ca adevărat „automobil mondial”, vândut în peste 120 de țări din întreaga lume. Succesorul său era deja pe linia de start. În același timp, Kadett B nu numai că s-a consacrat, dar a și deschis calea succesului pentru Opel GT, oferind platforma tehnică. Mai multe informații interesante despre premiera mondială a legendarului coupé sport și despre istoria mașinilor concept Opel la IAA vor urma în curând...
Despre Opel
Opel este unul dintre cei mai mari producători auto europeni care a început să construiască automobile în Germania, în anul 1899. Opel face parte din Stellantis NV și este prima Marcă germană care oferă deja toate modelele cu propulsie complet electrică pe baza platformelor sale multi-energie. Astfel, compania oferă clienților săi libertatea de a decide singuri cum doresc să călătorească și se asigură că cerințele viitoare de mobilitate ale acestora sunt îndeplinite. Opel și marca sa soră britanică Vauxhall reprezintă mobilitatea accesibilă, fiind reprezentate în peste 60 de țări.
Persoana de contact:
Rodica Ionescu
PR Manager TRUST MOTORS
Tel: 0751 011 104
E-mail: rodica.ionescu@trustmotors.ro