Noi date despre emisii
Pentru a măsura cât carburant consumă un autovehicul și dacă respectă limitele stricte de emisii, toate autovehiculele noi sunt supuse unei proceduri standardizate de testare. De la 1 septembrie 2017, noua „Procedură de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial” (WLTP) a fost implementată la nivelul UE pentru noile modele de autoturisme. Aceasta vine în urma NEDC (Noul Ciclu de Conducere European), care este folosit din 1992. Pe această pagină vei găsi cele mai importante informații despre WLTP și prin ce diferă acesta de NEDC, precum și despre standardul EURO 6d-TEMP și legătura acestuia cu emisiile în condiții reale de conducere (RDE). 
CITEȘTE MAI MULTE

WLTP VS. NEDC.

WLTP NEDC
Temperatura de pomire 14°C 20-30°C
Durată ciclu 30 min 20 min
Proporția intervalului de staționare   13% 25%
Distanță ciclu aprox. 23 km
aprox. 11 km
Viteza Medie: 46.6 km/h
Maximă: 131 km/h
Medie: 34 km/h
Maximă: 121 km/h
Putere utilizată

Medie: 7 kW

Maximă: 47 kW

Medie: 4 kW
Maximă: 34 kW
Influența dotărilor optionale, a sistemului de climatizare (AC) și rezistența la rulare.
Dotările opționale vor fi luate în considerare la greutate, aerodinamică și rezistența la rulare. Fără sistem de climatizare.
Valorile iau  în considerare doarrezistența la rulare.

WLTP: VALORI ALE CONSUMULUI MAI APROAPE DE REALITATE.

Noul ciclu de conducere WLTP ține cont de situații mai apropiate de viața cotidiană decât standardul NEDC. Îți permite să estimezi mai bine consumul zilnic.

 

Procedura de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP) a fost introdusă la 1 septembrie 2017 pentru tipurile noi de autovehicule. 12 luni mai târziu a devenit obligatorie pentru toate tipurile de autoturisme, succedând Noului Ciclu de Conducere European (NEDC) utilizat anterior. Deși este încă un test de laborator, WLTP a fost introdusă cu intenția de a furniza clienților valori ale consumului mai apropiate de condusul în condiții reale și de a crea un nivel nou de transparență.

 

WLTP ține cont de:

  • Dinamici de conducere și temperaturi exterioare mai realiste
  • Distanțe de testare mai lungi
  • Viteze medii și maxime mai mari
  • Mai puțini timpi de menținere
  • Mai multe frânări și accelerări

 

De asemenea, dotările opționale au avut un impact asupra valorilor determinate utilizând ciclul de conducere WLTP.

CE ESTE CICLUL DE CONDUCERE WLTP?

CE ESTE CICLUL DE CONDUCERE WLTP?

Ciclul de conducere WLTP cuprinde mai multe faze, bazate pe profilurile de conducere de zi cu zi ale șoferilor din întreaga lume. Comparativ cu NEDC, este mai dinamic, are mai puține faze de oprire și folosește viteze mai ridicate pe o perioadă mai lungă de timp, pentru a reflecta situațiile de conducere actuale.

 

Fiecare combinație motor/transmisie a unui anumit tip de autovehicul este testată atât cu cele mai economice dotări, cât și cu cele care presupun cel mai mare consum. Introducerea WLTP a dus la creșterea valorilor de consum și de CO2 publicate, acestea fiind însă mult mai apropiate de consumul și emisiile de CO2 efective.

AFLĂ MAI MULTE DETALII AFIȘEAZĂ MAI PUȚIN
  • CE ESTE CICLUL DE CONDUCERE WLTP?

    Ciclul de conducere WLTP cuprinde mai multe faze, bazate pe profilurile de conducere de zi cu zi ale șoferilor din întreaga lume. Comparativ cu NEDC, este mai dinamic, are mai puține faze de oprire și folosește viteze mai ridicate pe o perioadă mai lungă de timp, pentru a reflecta situațiile de conducere actuale.

     

    Fiecare combinație motor/transmisie a unui anumit tip de autovehicul este testată atât cu cele mai economice dotări, cât și cu cele care presupun cel mai mare consum. Introducerea WLTP a dus la creșterea valorilor de consum și de CO2 publicate, acestea fiind însă mult mai apropiate de consumul și emisiile de CO2 efective.

EURO 6 ȘI RDE

   WLTP RDE
Temperatură 14°C - 23°C

3°C - 30°C
condiț
ii de testare moderate

 

 

 

Greutate
Autovehicul gol
+ șofer + 15% încă
rcătură
Încărcătură suplimentară de păn
ă la 90%

Durată
30 de minute
90 - 120 minute
Rute
Ciclu definit
Orice rută (urban, rural, autostradă) în conditiile de testare

TEST ÎN CONDIȚII REALE.

Conform noilor standarde de emisii începând cu Euro 6d-TEMP, autovehiculele vor trebui să-și demonstreze pe viitor valorile de emisii pretinse în condiții de testare mai stricte. Aceasta înseamnă că valorile limită pentru emisiile de oxizi de azot (NOx) și particule nu trebuie să respecte doar noile condiții de laborator WLTP, ci să fie verificate și în cadrul unui test în condiții de zi cu zi.

 

Astfel, procedura de testare RDE (emisiile în condiții reale de conducere) nu necesită un ciclu de conducere fix; distanța, accelerarea, temperatura exterioară, condițiile de vânt și de trafic pot fi selectate liber în condiții limită statistice.