Opel dă tonul: din acest moment, poți găsi cifre de consum bazate pe viitorul ciclu de conducere WLTP (Procedura de Testare a Autovehiculelor Ușoare Armonizată la Nivel Mondial) aplicabil. Din toamna lui 2018, publicarea valorilor în ciclul de conducere WLTP va deveni obligatorie. Spre deosebire de ciclul actual obligatoriu, NEDC (Noul Ciclu de Conducere European), WLTP se apropie mai mult de comportamentul de conducere modern.
Așadar, ușurăm deja sarcina clienților de a-și estima consumul zilnic al autovehiculelor. Primul autovehicul pe care l-am testat este Astra, iar alte modele vor urma în cursul acestui an.

Înapoi
  • AFLĂ MAI MULTE DESPRE CICLUL DE CONDUCERE WLTP:

Înainte
Înapoi Înainte
Înapoi
  • CARE SUNT AVANTAJELE: VALORI ALE CONSUMULUI MAI APROAPE DE REALITATE.

    Noul ciclu de conducere WLTP ține cont de situații mai apropiate de viața cotidiană decât actualul standard NEDC. Îți permite să estimezi mai bine consumul zilnic.

    Urmărește videoclipul: Care sunt noutățile?
Înainte
Înapoi
  • ESTE UȘOR SĂ FACI ECONOMIE DE CARBURANT.

    Factori precum designul autovehiculului și condițiile meteorologice influențează consumul de carburant într-o manieră pe care nu o poți controla. Dar știai că poți influența consumul într-o proporție de până la 1/3?

Înainte

ÎNTREBĂRI DESPRE NOILE DATE DE CONSUM.

De ce NEDC nu mai este de actualitate?

NEDC (Noul Ciclu European de Conducere) a fost introdus în 1992, însă autovehiculele, drumurile și stilul de conducere s-au schimbat de atunci. NEDC este o testare de laborator artificială și are exclusiv rolul de a compara diferite autovehicule, nu de a reflecta consumul în condiții normale. Aceasta înseamnă că un consum real diferă adesea foarte mult de informațiile oferite de NEDC. Printre motivele principale se numără:

 

  • Profilul de conducere teoretic nu se potrivește cu profilurile reale ale utilizatorilor.
  • Accelerarea insuficientă.
  • Prea multe faze de oprire.
  • Nu include viteze mai mari, precum cele de pe autostradă. Din această cauză viteza medie este prea mică.
  • Punctele de schimbare a treptelor de viteză sunt definite în general în funcție de tipul transmisiei, de exemplu, motiv pentru care sunt aceleași pentru toate autovehiculele cu transmisie manuală.
  • Dotările opționale nu sunt luate în calcul.

 

Ce măsoară NEDC?

Din 1992 NEDC este obligatoriu din punct de vedere legal pentru toate autovehiculele. NEDC se bazează pe un profil de conducere oarecum teoretic și este alcătuit din după părți: în primele 13 minute simulează conducerea în oraș cu multe faze de oprire și pornire. Cea de-a doua parte corespunde unei călătorii în afara orașului la o viteză maximă de 120 km/h.

Care sunt cele patru părți ale WLTP?

Pentru a stabili valorile de consum în mod mai realist, ciclul de conducere WLTP are la bază o cercetare statistică globală privind profilurile de conducere. Aceasta include patru părți cu viteze medii diferite care sunt în general reprezentative pentru profilurile de funcționare din întreaga lume: redusă, medie, mare și foarte mare. Fiecare fază conține un număr și grade diferite de accelerare, frânare, oprire etc. ce reflectă condițiile de trafic de zi cu zi.

Care este diferența între NEDC și WLTP?

De la introducerea NEDC în 1992, autovehiculele și stilurile de conducere s-au schimbat în mod semnificativ. Parametrii de testare ai WLTP au fost redefiniți pentru a reflecta mai exact condițiile reale. Acum aceștia includ:

• Durate mai mari ale ciclului (30 min față de 20 min)
• Distanțe de staționare mai scurte (13% față de 25%)
• Distanțe mai lungi (circa 23 km față de 11 km)
• Viteze mai mari (max. 130 km/h față de 120 km/h)
• Viteze medii cu aproape 50% mai mari
• Accelerare maximă mai mare și mai multe faze de accelerare
• Putere cu circa 20-30% mai mare pe baza condițiilor de trafic mai dinamice
• O stabilire mai realistă a rezistenței la înaintare pentru testele de consum de carburant
• Luarea în calcul a dotărilor opționale ale autovehiculului

 

Valorile WLTP sunt comparabile la nivel mondial, în timp ce valorile NEDC sunt valabile numai pentru Europa

Close

Valorile consumului prezentate în „Noul Ciclu European de Conducere” (NEDC) sunt exacte și ușor comparabile, însă nu perfecte. De la introducerea obligatorie a NEDC în 1992, autovehiculele și stilurile individuale de conducere s-au schimbat mult. Pentru o mai bună reflectare a noilor condiții, parametrii de testare au fost redefiniți în cadrul „Procedurii de Testare a Autovehiculelor Ușoare Armonizate la Nivel Mondial” (WLTP).

 

Acum acestea iau în calcul:

  • Dinamici de conducere și temperaturi exterioare mai realiste
  • Distanțe de testare mai lungi
  • Viteze medii și maxime mai mari
  • Opriri mai scurte
  • Mai multe frânări și accelerări

 

Influența dotărilor opționale joacă și ea un rol în cadrul ciclului de conducere WLTP. Publicarea valorilor obținute în ciclul de conducere WLTP va deveni o obligație legală pentru toți producătorii de autovehicule din toamna anului 2018.

Close

Actualul NEDC stabilește valori pentru consumul „urban, extra-urban și mixt” pe baza unui profil teoretic de conducere; WLTP folosește profiluri „reale” de conducere extrase dintr-o cercetare statistică la nivel global. Ciclul de conducere WLTP este divizat în patru secțiuni cu diverse viteze medii: mică, medie, mare și foarte mare. Fiecare secțiune conține o serie de faze de conducere, faze de oprire, accelerare și frânare etc. reprezentând profiluri de conducere de zi cu zi. Fiecare combinație motor/transmisie este testată atât cu cele mai economice dotări pentru autovehicule, cât și cu cele care presupun un nivel foarte ridicat al consumului.

 

Opel desfășoară în prezent un proces de testare a fiecărui model din gamă conform standardelor WLTP. Valorile publicate definesc un interval de la cel mai mic până la cel mai mare nivel de consum pentru fiecare combinație motor/transmisie. Se obține astfel o valoare corectă a consumului zilnic estimat pentru fiecare model.

 

Reține: valorile bazate pe ciclul de conducere WLTP sunt stabilite cu ajutorul unui ciclu de conducere standardizat, predefinit, pe o platformă de testare.