Pentru a măsura cât carburant consumă un autovehicul și dacă respectă limitele stricte de emisii, toate autovehiculele noi sunt supuse unei proceduri standardizate de testare. De la 1 septembrie 2017, noua „Procedură de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial” (WLTP) a fost implementată la nivelul UE pentru noile modele de autoturisme. Aceasta vine în urma NEDC (Noul Ciclu de Conducere European), care este folosit din 1992. . Pe această pagină vei găsi cele mai importante informații despre WLTP și prin ce diferă acesta de NEDC, precum și despre standardul EURO 6d-TEMP și legătura acestuia cu emisiile în condiții reale de conducere (RDE).
Noul ciclu de conducere WLTP ține cont de situații mai apropiate de viața cotidiană decât standardul NEDC. Îți permite să estimezi mai bine consumul zilnic.
Ciclul de conducere WLTP cuprinde mai multe faze, bazate pe profilurile de conducere de zi cu zi ale șoferilor din întreaga lume. Comparativ cu NEDC, este mai dinamic, are mai puține faze de oprire și folosește viteze mai ridicate pe o perioadă mai lungă de timp, pentru a reflecta situațiile
de conducere actuale.
Fiecare combinație motor/transmisie a unui anumit
tip de autovehicul este testată atât cu cele mai
economice dotări, cât și cu cele care presupun
cel mai mare consum. Introducerea WLTP
a dus la creșterea valorilor de consum
și de CO2 publicate, acestea fiind însă
mult mai apropiate de consumul și
emisiile de CO2 efective.
Conform noilor standarde de emisii începând cu Euro 6d-TEMP, autovehiculele vor trebui să-și demonstreze pe viitor valorile de emisii pretinse în condiții de testare mai stricte. Aceasta înseamnă că valorile limită pentru emisiile de oxizi de azot (NOx) și particule nu trebuie să respecte doar noile condiții de laborator WLTP, ci să fie verificate și în cadrul unui test în condiții de zi cu zi.
Astfel, procedura de testare RDE (emisiile în condiții reale de conducere) nu necesită un ciclu de conducere fix; distanța, accelerarea, temperatura exterioară, condițiile de vânt și de trafic pot fi selectate liber în condiții limită statistice.
Pentru a beneficia de gama de servicii - comercializare vehicule (Corsa, Astra, Insignia, Crossland X, Grandland X, Zafira, Combo, Movano, Vivaro), post vanzare, consiliere financiara, accesorii si altele- va rugam sa va adresati exclusiv unui distribuitor/reparator autorizat Opel.
Continutul site-ului are caracter informativ.
Imaginea poate prezenta dotări opţionale.
Protecţia consumatorilor - ANPC - www.anpc.gov.ro
Opel va depune eforturi susținute pentru a asigura acuratețea și actualizarea conținutului acestei pagini de internet, dar nu își asumă răspunderea pentru niciun fel de daune sau pierderi cauzate de utilizarea informațiilor de pe pagina de internet. Anumite informații de pe acest Website pot fi incorecte ca urmare a modificărilor aduse produselor de la lansarea acestora. Unele dintre echipamentele descrise sau ilustrate pot fi disponibile doar pentru anumite piețe sau la un preț suplimentar. Opel își rezervă dreptul de a schimba oricând specificațiile produselor. Pentru specificațiile actuale ale produsului comercializat în țara ta, te rugăm să contactezi dealerul Opel local.
Descrierile caracteristicilor și ilustrațiile pot viza sau indica echipamente opționale care nu sunt incluse în livrarea standard. Informațiile conținute au fost exacte la momentul publicării. Ne rezervăm dreptul de a face schimbări în design și echipamente. Culorile afișate sunt doar culori aproximative. Echipamentele opționale ilustrate sunt disponibile contra unui cost suplimentar. Disponibilitatea, caracteristicile tehnice și echipamentele furnizate pe vehiculele noastre pot varia sau pot fi disponibile numai în anumite țări sau pot fi disponibile numai la costuri suplimentare. Pentru informații exacte privind echipamentelesi dotarile de pe vehiculele noastre, vă rugăm să contactați Opel Southeast Europe LLC – Reprezentanţă România sau partenerul dvs. Opel.
* WLTP: Datele referitoare la consumul de carburant și emisiile de CO2 sunt stabilite utilizând Procedura de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP), în conformitate cu regulamentele R (CE) nr. 715/2007 și R (UE) nr. 2017/1151 (în versiunile în vigoare). Valorile nu iau în considerare utilizările speciale și condițiile de conducere. Pentru mai multe informații privind valorile oficiale ale consumului de carburant și ale emisiilor de CO2, te rugăm să citești „Ghidul privind consumul de carburant și emisiile de CO2 ale autoturismelor noi” disponibil gratuit la toate punctele de vânzare sau la autoritatea de stat sau organismul desemnat.
** NEDC: Datele referitoare la consumul de carburant și emisiile de CO2 sunt determinate utilizând Procedura de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP), valorile relevante fiind exprimate apoi conform cu NEDC pentru a permite compararea, conform regulamentelor R (CE) nr. 715/2007, R (UE) nr. 2017/1153 și R (UE) nr. 2017/1151.
Valorile nu iau în calcul utilizări și condiții de conducere, echipamente sau opțiuni particulare și pot varia în funcție de formatul pneurilor. Valorile nu iau în calcul utilizări particulare și condiții de conducere, echipamente sau opțiuni și pot varia în funcție de formatul pneurilor. Pentru mai multe informații privind valorile oficiale ale consumului de carburant și ale emisiilor de CO2, te rugăm să citești „Ghidul privind consumul de carburant și emisiile de CO2 ale autoturismelor noi” disponibil gratuit la toate punctele de vânzare sau la autoritatea de stat sau organismul desemnat.
*** Autovehicule retrase din fabricație / autovehicule comerciale ușoare: Toate valorile menționate se referă la modelul de bază UE cu dotări standard. Datele privind consumul de carburant și emisiile de CO2 sunt determinate conform regulamentelor R (CE) nr. 715/2007 și R (CE) nr. 692/2008 (în versiunile aflate în vigoare), luând în considerare masa autovehiculului în stare de funcționare, așa cum este specificat în regulamente. Prezența unor echipamente suplimentare și a dotărilor opționale din fabrică poate avea ca efect obținerea unor valori mai ridicate decât cifrele menționate pentru consum și emisii de CO2. Valorile privind consumul de carburant și emisiile de CO2 nu se referă la un autovehicul anume și nu fac parte dintr-o ofertă. Acestea sunt furnizate exclusiv pentru comparația între diferite variante de autovehicule, dar pot fi diferite față de consumul real realizat în condiții reale de conducere, influențat în mare măsură de stilul de conducere și condițiile de utilizare. Echipamentele suplimentare pot crește greutatea autovehiculului atunci când acesta este gol și, în unele cazuri, sarcina admisă pe punți, precum și masa totală admisă a autovehiculului și pot reduce masele admise de remorcare. Acest lucru ar putea duce la reducerea vitezei maxime și la creșterea timpului de accelerare. Valorile performanțelor de conducere iau în considerare un șofer cu greutatea de 75 kg și o încărcătură de 125 kg. 2 gaz H în m3/100 km.
De la 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi au primit omologarea de tip folosind Procedura de Testare a Autovehiculelor Ușoare Armonizată la Nivel Mondial (WLTP), care este o procedură nouă, mai realistă de măsurare a consumului de carburant și emisiilor de CO2. În cazul autoturismelor, de la 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui complet Noul Ciclu de Conducere European (NEDC), procedura anterioară de testare.
Ciclul de conducere WLTP („Procedura de Testare a Autovehiculelor Ușoare Armonizată la Nivel Mondial”) abordează principalele motive pentru care NEDC („Noul Ciclu European de Conducere”) a fost criticat. Concret, profilul noului ciclu de conducere WLTP corespunde într-o mai mare măsură conducerii de zi cu zi și nu este măsurat doar pentru un autovehicul de bază, ci ia în calcul și influența dotărilor opționale suplimentare.
Ca urmare a condițiilor de testare mai realiste, consumul de carburant și emisiile de CO2 măsurate conform WLTP sunt în multe cazuri mai mari comparativ cu cele măsurate conform NEDC. Consumul zilnic al unui autovehicul depinde în mare măsură de profilul individual de utilizare și de mediul și modul de conducere: oraș, drumuri accidentate sau autostrăzi. Aceste diferențe sunt reprezentate mai bine în cazul ciclului de conducere WLTP. În loc să calculeze numai valorile „urban, extra-urban și mixt” (conform R (CE) nr. 715/2007 și 692/2008) pe baza unui profil de conducere mai teoretic, WLTP furnizează 4 valori individuale pentru profiluri de călătorie diferite prestabilite (mic, mediu, mare și foarte mare) care se bazează pe studii statistice și analiza profilurilor utilizatorilor și a valorilor medii. În plus, ciclul de conducere WLTP este mult mai dinamic decât NEDC și reflectă niveluri mai mari de accelerare, o viteză medie și o viteză maximă mai mari.
Cu toate acestea, încă se solicită, din punct de vedere legal, publicarea consumului și carburant și a valorilor emisiilor în conformitate cu NEDC. Aceste valori sunt calcule retrospective de la valorile măsurate în conformitate cu WLTP.
Tehnologia cookie ne ajută sa vă prezentăm cea mai bună experienţă posibilă atunci când vizitați acest site. Rugăm să ne anunţaţi dacă sunteti de acord să acceptati cookies. Află mai multe.
Actualul NEDC stabilește valori pentru consumul „urban, extra-urban și mixt” pe baza unui profil teoretic de conducere; WLTP folosește profiluri „reale” de conducere extrase dintr-o cercetare statistică la nivel global. Ciclul de conducere WLTP este divizat în patru secțiuni cu diverse viteze medii: mică, medie, mare și foarte mare. Fiecare secțiune conține o serie de faze de conducere, faze de oprire, accelerare și frânare etc. reprezentând profiluri de conducere de zi cu zi. Fiecare combinație motor/transmisie este testată atât cu cele mai economice dotări pentru autovehicule, cât și cu cele care presupun un nivel foarte ridicat al consumului.
Opel desfășoară în prezent un proces de testare a fiecărui model din gamă conform standardelor WLTP. Valorile publicate definesc un interval de la cel mai mic până la cel mai mare nivel de consum pentru fiecare combinație motor/transmisie. Se obține astfel o valoare corectă a consumului zilnic estimat pentru fiecare model.
Reține: valorile bazate pe ciclul de conducere WLTP sunt stabilite cu ajutorul unui ciclu de conducere standardizat, predefinit, pe o platformă de testare.
Procedura de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP) a fost introdusă la 1 septembrie 2017 pentru tipurile noi de autovehicule. 12 luni mai târziu a devenit obligatorie pentru toate tipurile de autoturisme, succedând Noului Ciclu de Conducere European (NEDC) utilizat anterior. Deși este încă un test de laborator, WLTP a fost introdusă cu intenția de a furniza clienților valori ale consumului mai apropiate de condusul în condiții reale și de a crea un nivel nou de transparență.
WLTP ține cont de:
De asemenea, dotările opționale au avut un impact asupra valorilor determinate utilizând ciclul de conducere WLTP.