Întrebări frecvente

Întrebări frecvente.

ÎNTREBĂRI FRECVENTE DESPRE OPEL CONNECT

Generalități

Ce este Opel Connect?

 

Opel Connect este un nou mod de a rămâne conectat și în siguranță la drum. Sisteme cu tehnologie inteligentă gata oricând să te ajute și servicii conexe inovatoare ce vor fi lansate în 2019 pentru a spori siguranța, plăcerea și eficiența fiecărei călătorii.

 

Ce servicii include Opel Connect?

 

Apel de urgență și Apel defecțiune sunt primele funcții ale noului serviciu Opel Connect, ce vor fi disponibile pentru Grandland X, Crossland X, Combo, Vivaro și Zafira Life din luna mai 2019.

 

Autovehiculele cu Apel de urgență și Apel defecțiune sunt echipate cu un buton SOS roșu și un buton de service negru.

 

Un Apel de urgență este efectuat automat la declanșarea airbagurilor și a pretensionatoarelor centurilor de siguranță în cazul unui accident. Un Apel de urgență poate fi efectuat și manual apăsând butonul SOS roșu. Apelul defecțiune poate fi efectuat doar manual apăsând butonul de service negru.

 

e-Call include următoarele funcții:

 

Notificarea automată în caz de accident („ACN”) asigură asistență în cazul producerii unui accident și al declanșării unui airbag. În acest caz, un semnal ACN cu informații despre client și locația acestuia va fi transmis automat unui punct de preluare a apelurilor pentru siguranță publică (PSAP).

 

Asistența de urgență („EA”) permite ocupanților autovehiculului să solicite asistență de urgență prin apăsarea butonului SOS roșu din autovehicul. Prin aceasta sunt transmise informații despre autovehicul și locația acestuia unui PSAP, care va coordona trimiterea serviciilor de urgență corespunzătoare.

 

Include întotdeauna o cerere de localizare (PRQ) și setul de date pentru apelul de urgență ce trebuie transmis automat către PSAP: oferă PSAP posibilitatea de a identifica cu exactitate poziția autovehiculului, pentru a susține Notificarea automată în caz de accident și Asistența de urgență.

 

Apelul defecțiune include următoarele funcții:

Accesul la Asistență rutieră („RSA”) permite ocupanților autovehiculului să solicite asistență prin apăsarea butonului negru de service din autovehicul. Această acțiune inițiază un apel vocal și transmite automat setul de date pentru Apelul defecțiune către AC, care coordonează trimiterea asistenței rutiere adecvate către client.

 

Include de asemenea o cerere de localizare (PRQ) și setul de date pentru b-Call ce trebuie transmis automat către furnizorul de servicii: oferă furnizorului de servicii posibilitatea de a identifica cu exactitate poziția autovehiculului, pentru a susține funcția următoare: Acces la asistență rutieră.

 

Mai multe servicii precum Navigație conectată sau Starea și informații despre autovehicul vor fi disponibile din luna octombrie 2019. Imediat ce alte servicii devin disponibile, Opel te va informa pe.

 

Pentru ce situații de urgență pot apăsa butonul SOS?

 

Funcția Apel de urgență poate ajuta în orice situație de urgență sau care poate pune în pericol viața ocupanților din autovehicul. În caz de accident, urgență medicală sau dacă ești martorul unui accident pe drum și vrei să anunți serviciile de urgență, apasă butonul SOS roșu în loc să suni la 112 și vei fi pus în legătură cu punctul de preluare a apelurilor pentru siguranță publică 112 local (PSAP).

 

 

Ce se întâmplă dacă apăs din greșeală pe butonul SOS roșu?

 

Se poate întâmpla uneori, dar nu este nicio problemă. Dacă ai apăsat butonul din greșeală, îl poți apăsa din nou pentru a încheia apelul; în caz contrar, vei fi pus în legătură cu un agent de la punctul de preluare a apelurilor pentru siguranță publică (PSAP) căruia îi poți explica situația.

 

 

Funcția Apel de urgență este disponibilă în toate țările UE?

 

Da, funcția Apel de urgență este disponibilă în toate țările UE, inclusiv Marea Britanie, și în Elveția, Liechtenstein, Norvegia și Islanda.

 

 

În ce limbă voi vorbi cu agentul PSAP când inițiez un apel de urgență?

 

Apelul de urgență este direcționat către cel mai apropiat centru de urgență/punct de preluare a apelurilor pentru siguranță publică. Agentul PSAP va vorbi în limba locală.

 

 

Ce se întâmplă dacă nu pot vorbi cu agentul PSAP sau acesta nu mă înțelege?

 

În orice caz, dacă niciun pasager nu poate vorbi, de exemplu din cauza rănilor, sau dacă nu este înțeles, este trimis „Setul minim de date”, iar serviciile de intervenție vor fi trimise la locul în care se află autovehiculul. În cazul în care agentul nu vorbește în limba ta, poți încerca să vorbești în engleză.

 

 

Pot folosi butonul SOS roșu în alte scopuri, de exemplu, când am nevoie de un sfat sau de o informație?

 

Nu, doar în situații de urgență precum accidente, urgențe medicale sau situații care pun în pericol viața. Utilizarea butonului SOS roșu în alte scopuri este considerată abuzivă și poate fi penalizată.

 

Apel de urgență

Pentru ce situații de urgență pot apăsa butonul SOS?

 

Funcția Apel de urgență poate ajuta în orice situație de urgență sau care poate pune în pericol viața ocupanților din autovehicul. În caz de accident, urgență medicală sau dacă ești martorul unui accident pe drum și vrei să anunți serviciile de urgență, apasă butonul SOS roșu în loc să suni la 112 și vei fi pus în legătură cu punctul de preluare a apelurilor pentru siguranță publică 112 local (PSAP).

 

 

Ce se întâmplă dacă apăs din greșeală pe butonul SOS roșu?

 

Se poate întâmpla uneori, dar nu este nicio problemă. Dacă ai apăsat butonul din greșeală, îl poți apăsa din nou pentru a încheia apelul; în caz contrar, vei fi pus în legătură cu un agent de la punctul de preluare a apelurilor pentru siguranță publică (PSAP) căruia îi poți explica situația.

 

 

Funcția Apel de urgență este disponibilă în toate țările UE?

 

Da, funcția Apel de urgență este disponibilă în toate țările UE, inclusiv Marea Britanie, și în Elveția, Liechtenstein, Norvegia și Islanda.

 

 

În ce limbă voi vorbi cu agentul PSAP când inițiez un apel de urgență?

 

Apelul de urgență este direcționat către cel mai apropiat centru de urgență/punct de preluare a apelurilor pentru siguranță publică. Agentul PSAP va vorbi în limba locală.

 

 

Ce se întâmplă dacă nu pot vorbi cu agentul PSAP sau acesta nu mă înțelege?

 

În orice caz, dacă niciun pasager nu poate vorbi, de exemplu din cauza rănilor, sau dacă nu este înțeles, este trimis „Setul minim de date”, iar serviciile de intervenție vor fi trimise la locul în care se află autovehiculul. În cazul în care agentul nu vorbește în limba ta, poți încerca să vorbești în engleză.

 

 

Pot folosi butonul SOS roșu în alte scopuri, de exemplu, când am nevoie de un sfat sau de o informație?

 

Nu, doar în situații de urgență precum accidente, urgențe medicale sau situații care pun în pericol viața. Utilizarea butonului SOS roșu în alte scopuri este considerată abuzivă și poate fi penalizată.

 

Apel defecțiune și Asistență rutieră

Ce se întâmplă când apăs butonul negru de service (lângă butonul SOS)?

 

Dacă ai achiziționat autovehiculul într-o țară în care Opel oferă funcția Apel defecțiune, acest buton te va pune în legătură cu un centru de asistență unde beneficiezi de asistență rutieră.

În același timp, către centrul de asistență este trimis un SMS cu un set de date extrem de util pentru o asistență eficientă din partea echipei de intervenție.

În alte țări, acest buton nu este funcțional până la activarea apelului defecțiune cu acces la asistență rutieră.

 

 

Cum funcționează serviciul de asistență rutieră?

 

La apăsarea butonului negru de service, vei fi pus în legătură cu centrul de asistență din țara în care a fost înmatriculat inițial autovehiculul (țara de origine). Dacă nu te afli în țara de origine, furnizorul serviciului de asistență de aici te va pune în legătură cu furnizorul cel mai apropiat de locul în care te afli.

 

 

În ce situații pot apăsa butonul negru de service?

 

Poți utiliza butonul Apel defecțiune în cazul defectării autovehiculului. Defecțiunea include și daunele provocate de accidente, descărcarea bateriei și deteriorarea cheilor.

 

O defecțiune nu se referă la evenimente cum ar fi rechemarea generală a produselor, verificarea de rutină sau alte verificări de service, revizii sau instalarea accesoriilor. Furtul, incendiul, spargerea geamurilor, pierderea cheilor, blocarea, utilizarea unui tip greșit de carburant, un nivel insuficient de carburant, un nivel insuficient de AdBlue și defectele remorcii nu sunt considerate defecțiuni.

 

Pot folosi butonul negru de service în alte scopuri, de exemplu, când am nevoie de un sfat sau de o informație?

 

R: Nu, poți utiliza butonul negru de service doar în cazul unei defecțiuni.

 

Detalii tehnice și funcționare

Cum este inițiat automat un apel de urgență?

 

Apelul de urgență este inițiat automat în cazul în care autovehiculul este implicat într-un accident. La declanșarea airbagurilor sau a pretensionatoarelor centurilor de siguranță, este stabilită o legătură 112 directă și imediată (24/7) cu punctul de preluare a apelurilor pentru siguranță publică (PSAP) relevant.

 

 

Pot efectua manual un apel de urgență?

 

Un Apel de urgență poate fi efectuat și manual apăsând lung butonul SOS roșu. Poate fi utilizat în cazul în ești implicat într-un accident și ai nevoie de ajutor sau dacă ești martorul unui accident care necesită asistență.

 

 

Ce se întâmplă în cazul unui accident sau al unei defecțiuni într-o zonă cu semnal slab sau fără acoperire pentru telefonie mobilă?

 

Pentru cazul în care nu poate fi inițiat un apel de urgență, sistemul este echipat cu o funcție de reîncercare. Totuși, în zonele fără acoperire, este posibil ca funcția Apel de urgență sau Apel defecțiune să nu fie disponibilă.

 

 

Funcția Apel de urgență sau Apel defecțiune va funcționa întotdeauna?

 

Funcția Apel de urgență sau Apel defecțiune se bazează pe rețele de comunicare wireless și sisteme de poziționare prin satelit. În unele cazuri, pot exista zone îndepărtate unde semnalul funcției Apel de urgență sau Apel defecțiune poate să lipsească, ceea ce va împiedica funcționarea.

 

 

Apelul de urgență funcționează în cazul unui autovehicul parcat cu contactul luat?

 

Poți iniția un apel de urgență apăsând butonul SOS roșu din autovehicul și un apel defecțiune apăsând butonul negru de service. Acest lucru este posibil și când contactul este luat.

Un apel de urgență este efectuat automat la declanșarea airbagurilor și a pretensionatoarelor centurilor de siguranță. Apelul automat poate fi inițiat numai cu contactul pus.

 

 

Trebuie să cuplez un dispozitiv mobil pentru a utiliza funcția Apel de urgență sau Apel defecțiune sau să cumpăr o cartelă SIM suplimentară?

 

Nu, autovehiculul este deja echipat cu o cartelă SIM pentru funcția Apel de urgență sau Apel defecțiune. Nu este necesară cuplarea unui telefon mobil.

 

Protecția datelor

Ce date (cu caracter personal) sunt colectate la inițierea unui apel de urgență și în ce scopuri?

 

Când este activat, sistemul Apel de urgență de la bordul autovehiculului stabilește o legătură 112 directă și imediată (24/7) cu punctul de preluare a apelurilor pentru siguranță publică (PSAP) relevant.

Chiar dacă niciun pasager nu poate vorbi, de exemplu din cauza rănilor, este trimis un „Set minim de date”, care include locul producerii accidentului, modul de inițiere (automat sau manual), numărul de identificare a autovehiculului, tipul autovehiculului, tipul sistemului de propulsie, o marcă temporală, precum și direcția de deplasare. Astfel, informații prețioase pentru echipele de intervenție ajung în cel mai scurt timp la acestea. Nu sunt incluse date cu caracter personal precum numele sau adresa posesorului autovehiculului.

 

 

Ce date (cu caracter personal) sunt colectate la inițierea unui apel defecțiune și în ce scopuri?

 

La apăsarea butonului negru de service este inițiat un apel telefonic către centrul de asistență și în același timp este trimis un SMS cu un set de date extrem de util pentru o asistență eficientă din partea echipei de intervenție. Acest SMS conține, de exemplu, poziția autovehiculului și informații despre autovehicul.

 

 

Pot preveni transmiterea datelor?

 

În cazul inițierii automate sau manuale a unui apel, datele sunt trimise automat către punctul de preluare a apelurilor pentru siguranță publică, respectiv centrul de asistență.

Poți configura setările de confidențialitate pentru serviciul b-Call în cadrul autovehiculului. Acest lucru va afecta setul de date trimise în cazul activării b-Call. Acest lucru va suprima fie trimiterea geolocalizării, fie setul complet de date pentru b-Call. Configurarea setărilor de confidențialitate ale b-Call este explicată în mod corespunzător în manualul de utilizare al autovehiculului. Este posibil ca aceste setări ale autovehiculului pentru b-Call să nu fie disponibile în toate zonele geografice.

Setările de confidențialitate nu afectează e-Call. Astfel, având în vedere caracterul obligatoriu al serviciului e-Call, nu poți dezactiva această funcție în setările de confidențialitate.

În cazul în care nu dorești utilizarea e-call în cadrul autovehiculului, poți contacta OPEL pentru a primi mai multe informații.

 

 

 

Autovehiculul mă urmărește și trimite altor persoane date despre locul în care mă aflu?

 

În caz de urgență, autovehiculul va trimite către PSAP setul de date prevăzut de lege, ce include poziția autovehiculului și direcția de deplasare. Acest lucru vă poate salva viața. Același lucru este valabil și pentru apelul defecțiune, unde setul de date este trimis automat către centrul de asistență. Pentru a asigura această funcționalitate, modulul apel de urgență și defecțiune se comportă ca un telefon mobil cu cartela SIM conectată la rețeaua de telefonie mobilă/telecomunicații.

 

 

Ce date sunt trimise?

 

Pentru apelul de urgență este trimis un „Set minim de date” standardizat de un Comitet European de Standardizare, care include locul producerii accidentului, modul de inițiere (automat sau manual), numărul de identificare a autovehiculului, tipul autovehiculului, tipul sistemului de propulsie, o marcă temporală, precum și direcția de deplasare. Acest lucru este important în special pe autostrăzi cu benzi de rulare separate. Pentru apelul defecțiune sunt trimise informații suplimentare despre autovehicul, extrem de utile pentru o asistență eficientă din partea echipei de intervenție.

 

 

Pot alege ce date sunt trimise?

 

Nu, nu poți alege setul minim de date pentru apelul de urgență, care este stabilit prin lege și standardizat. La inițierea unui apel de urgență sau defecțiune, setul de date pentru fiecare caz în parte este trimis automat. În afara acestor două seturi de date, nu sunt trimise alte informații suplimentare sau cu caracter personal.

 

 

Cum vor fi folosite aceste date?

 

Datele vor fi folosite pentru a informa echipele de intervenție în legătură cu poziția și starea autovehiculului, pentru a acționa cât mai rapid și mai eficient posibil. Datele tale nu sunt transmise altor părți.

 

Achiziție și costuri

Cum pot beneficia de funcțiile Apel de urgență și defecțiune din cadrul Opel Connect?

 

Poți achiziționa funcțiile Apel de urgență și defecțiune din cadrul Opel Connect împreună cu autovehiculul. Acestea sunt disponibile opțional.

 

 

Pot avea funcția Apel de urgență sau Apel defecțiune în autovehiculul meu actual?

 

Funcțiile Apel de urgență și Apel defecțiune vor fi disponibile pentru Crossland X, Grandland X, Combo, Vivaro și Zafira Life din luna mai 2019 și pentru toate gamele de autovehicule viitoare. Serviciul de urgență SOS din autovehiculele actuale fac parte din pachetul OnStar. Serviciile OnStar nu vor mai fi furnizate începând cu 31 decembrie 2020.

 

 

Există taxe pentru funcția Apel de urgență sau Apel defecțiune?

 

Nu sunt necesare plăți suplimentare pentru funcția Apel de urgență sau Apel defecțiune. Costul apelului telefonic în caz de urgență sau defecțiune este deja acoperit în toate țările unde serviciul este furnizat.

 

 

Cine plătește pentru asistența rutieră?

 

Dacă autovehiculul tău se află în perioada de valabilitate a serviciului de Asistența rutieră Opel și îndeplinește termenii acestuia, consilierul va trimite gratuit o echipă de intervenție la locul în care te afli. Dacă ești în afara acoperirii Serviciului de asistență rutieră Opel, serviciul poate fi disponibil contra cost.

În orice caz, costul apelului telefonic către centrul de asistență este acoperit.

 

 

De ce funcția Apel de urgență este oferită opțional? Am citit că autovehiculele trebuie să fie echipate cu funcția Apel de urgență din luna aprilie 2018.

 

Noul Regulament UE prevede echiparea cu funcția Apel de urgență a autovehiculelor care au obținut aprobarea de tip după luna martie 2018. Dacă aprobarea de tip a modelului tău a fost obținută înainte de luna martie 2018, echiparea acestuia cu funcția Apel de urgență nu este obligatorie.

 

 

Cât costă funcția Apel de urgență sau Apel defecțiune?

 

Costul funcției Apel de Urgență sau Apel defecțiune este inclus în prețul opțiunii la achiziția autovehiculului. Nu sunt necesare plăți suplimentare pentru funcțiile Apel de urgență și Apel defecțiune.

 

Pornire - Integrare la bord

Cum pornesc și activez funcțiile Apel de urgență și Apel defecțiune pentru autovehiculul meu?

 

La achiziția autovehiculului trebuie să semnezi că accepți Termenii și Condițiile, precum și Declarația privind protecția datelor. Imediat după predarea autovehiculului, funcțiile Apel de urgență și Apel defecțiune sunt disponibile și pot fi utilizate, fără a mai fi necesare alte acțiuni.

 

 

Trebuie să mă înregistrez pentru a beneficia de funcția Apel de urgență sau Apel defecțiune?

 

Nu, nu trebuie să te înregistrezi pentru a beneficia de funcția Apel de urgență sau Apel defecțiune. La achiziția autovehiculului trebuie să semnezi că accepți Termenii și Condițiile, precum și Declarația privind protecția datelor.