SKIP TO CONTENT
Încărcarea Privată

PUNCTE DE ÎNCĂRCARE CASNICE.

La Opel, îți încărcăm mașina electrică cât mai convenabil posibil cu sistemele noastre de încărcare eficiente și ușor de utilizat. Un panou de încărcare de perete, de exemplu, este cea mai sigură, mai rapidă și mai convenabilă soluție pentru încărcarea mașinii electrice acasă.

ÎNCĂRCARE LA DOMICILIU

Să fii capabil să încarci o mașină electrică acasă este pur și simplu practic - dar trebuie să existe câteva premise: de exemplu, capacitatea de a instala un panou de încărcare de perete, în primul rând. Desigur, o casă cu garaj propriu este deosebit de potrivită pentru acest lucru. Dacă este disponibil un sistem solar, energia electrică poate fi generată chiar și pentru garaj - făcându-te deosebit de prietenos cu mediul. Chiar dacă nu există garaj sau adăpost pentru mașină, se poate instala un panou de încărcare de perete, dar trebuie protejat împotriva ploii și securizat împotriva utilizării ilegale. 

 

În clădirile de apartamente, încărcarea poate fi mai dificilă: Dacă nu există garaj cu conexiune de alimentare, poți utiliza electricitatea dintr-o priză de uz casnic. Cu toate acestea, procesele de încărcare durează mai mult și nu ar trebui să fie o soluție permanentă - iar instalarea unui prelungitor în apartament este incomodă și posibil periculoasă. 

În acest caz, ar trebui să verifici dacă un panou de perete poate fi instalat în imediata vecinătate a unui loc de parcare. Sfat: În unele orașe este posibil să se solicite un echipamente de încărcare de la o conexiune de înaltă tensiune de pe stradă. 

Dacă nu există nicio opțiune de încărcare a mașinii electrice acasă sau în garaj - nu-i nici o problemă. Numărul de stații de încărcare este în creștere în toată Europa.

 
ÎNCĂRCAREA DE LA O PRIZĂ INTERNĂ

Cel mai simplu mod de a-ți încărca mașina electrică acasă este să o conectezi la o priză normală - Opel-ul tău va fi apoi încărcat în aproximativ 30 de ore. Lucrul practic referitor la o priză este că ai întotdeauna o opțiune de încărcare în apropiere - chiar dacă ești acasă la un prieten, de exemplu. Tot ce ai nevoie este cablul de încărcare cu ștecher rezistent la șocuri, cu care vine echipat Opel-ul tău. 

Cu toate acestea, cea mai bună modalitate de a-ți încărca mașina electrică este la un panou de încărcare de perete cu 3 faze. Acesta va încărca bateria Opel în aproximativ 5 ore. În prezent, nu există o modalitate mai rapidă și mai sigură de a-ți încărca mașina acasă, deoarece priza convențională nu este proiectată pentru această putere continuă.

 
PANOU DE ÎNCĂRCARE DE PERETE VS. PANOU DE ÎNCĂRCARE INTELIGENTĂ
Pentru a-ți încărca mașina electrică mai rapid și mai sigur decât la o priză de uz casnic, cea mai bună soluție este o stație de încărcare AC acasă, un așa-numit panou de încărcare de perete. Poți alege între un panou de încărcare de perete și un panou de încărcare inteligentă. Panourile de încărcare de perete funcționează conform principiului Plug & Play, deoarece datorită modului de pornire automată pot fi puse în funcțiune imediat și sunt, de asemenea, ușor de operat. Un panou de încărcare inteligentă îți oferă funcții suplimentare, de ex. îl poți împărți cu alte persoane, poți gestiona drepturile de acces corespunzătoare și îți poți planifica timpii de încărcare în avans. 

PROCESUL DE ÎNCĂRCARE.

La stațiile de încărcare rapidă, poți încărca bateria mașinii tale electrice Opel până la 80% într-o jumătate de oră. Perfect pentru călătorii mai lungi, deoarece după o scurtă oprire îți poți continua rapid călătoria. Dacă îți încarci mașina peste noapte - sau în timpul zilei la serviciu - încărcarea rapidă nu este necesară. Apoi, bateria este încărcată și mai ușor. 

Încă sună ca un moment viitor, dar evoluțiile pentru încărcarea inductivă sunt deja în curs de desfășurare. Ceea ce este deja răspândit referitor la smartphone-uri, va fi în curând posibil și pentru vehiculele electrice. Tot ce trebuie să faci este să conduci mașina pe o suprafață de încărcare inductivă și procesul de încărcare începe. Până atunci, însă, Opel va continua să ofere soluții prin cablu și panouri de încărcare de perete care permit încărcarea simplă și intuitivă acasă și pe drumurile publice.

SISTEME DE ÎNCĂRCARE.

La încărcarea unei mașini electrice, se face o distincție între curentul continuu (CC) și curentul alternativ (AC). Curentul continuu este utilizat pentru încărcarea rapidă. Acest lucru este deosebit de practic dacă dorești să eviți opririle mai lungi, deoarece bateria mașinii tale electrice poate fi încărcată până la 80% în aproximativ 30 de minute. 

Curentul alternativ este utilizat pentru încărcarea regulată. Este utilizat în întreaga Europă pentru conexiunile electrice de uz casnic și este ideal pentru încărcarea mașinilor electrice. 

Practic, bateria unei mașini electrice poate accepta doar curent continuu (CC), astfel încât curentul alternativ (AC) de la rețea trebuie convertit în prealabil. 

 

De asemenea, se face o distincție între încărcarea monofazată și cea trifazată. Monofazată este rețeaua de alimentare internă cu priza de contact protejată. Poate oferi o putere medie de încărcare de 2,3 kW la o tensiune de 230 V și o putere curentă de 16 A. Cu toate acestea, pentru a încărca rapid mașina electrică, este necesară o putere de cel puțin 3,7 kW. În acest scop, există prize trifazate. Acestea au o tensiune de până la 400 V și un curent de 16 A sau 32 A. capacitatea de încărcare este cuprinsă între 11 kW și 32 kW. Puterea de încărcare este cuprinsă între 11 kW și 22 kW. 

Conform standardului CEE, prizele monofazate sunt albastre, iar prizele trifazate sunt roșii. Așa-numitele prize de tip 2 sunt acum standardul la nivelul UE. Așa-numitul „Mennekes plug (ștecher)" corespunzător permite încărcarea monofazată și trifazată a mașinilor electrice.

 

Un subiect viitor este așa-numita încărcare bidirecțională, pentru care sunt necesare panouri de încărcare de perete speciale. Aici, schimbul de energie se desfășoară în două direcții. Dacă o mașină este încărcată și nu este condusă, energia din baterie poate fi utilizată pentru alimentarea gospodăriei - sau alimentată înapoi în rețea.

AVANTAJE FINANCIARE.

Pe lângă așa-numitul bonus de inovare al Republicii Federale Germania, mașinile pur electrice sunt subvenționate cu până la 9.000 €, modelele plug-in hibrid primesc o subvenție de până la 6.750 €. Pentru modelele plug-in hibrid, cu toate acestea, aceleași reglementări se aplică la inovația premium ca bonus pentru mediu: acestea sunt subvenționate doar dacă nu emit mai mult de 50 grame de CO pe kilometru sau au o autonomie minimă pur electrică de 40 kilometri, până la sfârșitul lui 2021, un interval minim de 60 kilometri din 2022, și cel puțin 80 kilometri din 2025. 

În plus, există o altă subvenție pentru achiziționarea și conectarea la panourile de încărcare de perete de la Banca KfW, care, pentru prima dată sprijină, de asemenea, instalarea de stații de încărcare private pe clădirile rezidențiale cu 900 € pe punct de încărcare - pentru proprietari și asociațiile de proprietari și de locatari.

Apropo, dacă conduci o mașină electrică de companie, economisești din taxa auto a companiei: de la începutul anului 2020, șoferii vor trebui să plătească doar un impozit lunar fix pentru uz privat de un sfert din baza de evaluare - adică 25% din prețul de listă brut.

AI PUTEA FI, DE ASEMENEA, INTERESAT DE ACEST LUCRU.

DIN CE ÎN CE MAI MULTE PUNCTE DE ÎNCĂRCARE PUBLICE.
În Germania, există tot mai multe puncte de încărcare publice de la o gamă largă de furnizori. Mai ales în oraș, încărcarea devine din ce în ce mai necomplicată. În timp ce faci cumpărături, în parcările cu mai multe etaje și pe din ce în ce mai multe străzi publice, există suficiente stații disponibile. Acest lucru face ca achiziționarea unei mașini electrice să fie interesantă chiar și pentru persoanele care nu au propriile facilități de încărcare acasă. 
LA CE FEL DE COSTURI DE ÎNCĂRCARE VĂ PUTEȚI AȘTEPTA?
Poți încărca mașina electrică acasă la o rată deosebit de favorabilă, deoarece atunci vei plăti prețul actual al energiei electrice, de 31,89 cenți/kWh pe kilowatt oră. Viteza de încărcare depinde de panoul de încărcare de perete și de cablul de încărcare utilizat. Exemplu: Dacă îți încarci complet Opel Corsa-e cu o baterie de 50 kWh, te va costa 15,95 € - și, prin urmare, este mult mai accesibil decât plinul unei mașini cu combustie. 

La un punct de încărcare publică, costurile depind de tariful furnizorului sau producătorului de energie.

Următoarele prețuri se aplică în prezent la stațiile de încărcare AD: Stații de încărcare AC: 0,29 €/kWh, stații de încărcare CC: 0,39 €/kWh. La alți furnizori, costul unei încărcări standard (AC) este de 5 până la 10 cenți pe minut. Pentru o stație de încărcare rapidă (CC), trebuie să te aștepți la costuri de aproximativ 49 de cenți/kWH.

DE CE DEPINDE TIMPUL DE ÎNCĂRCARE.
Pentru o mașină electrică Opel, procesul de încărcare la o stație de încărcare rapidă trifazată durează aproximativ 30-45 de minute. Încărcarea trifazată este posibilă și la un panou de încărcare de perete acasă - cu până la 11 kW. Durata: aproximativ 5 ore. monofazat cu 7,4 kW, bateria este complet încărcată în aproximativ 8 ore. La priza de uz casnic, întregul proces de încărcare durează până la 30 de ore, dar aceasta ar trebui să fie doar o soluție de urgență. 
Timpul de încărcare depinde nu numai de stația de încărcare pe care o alegi - ci și de modul în care conduci mașina electrică. Vitezele mari, accelerația puternică și frânarea puternică pun presiune asupra sistemului. Când mașina ajunge la stația de încărcare "fierbinte", puterea de încărcare este inițial mai mică, drept rezultat. De altfel, același fenomen poate fi observat și la temperaturi sub zero. În ambele cazuri, o bună gestionare a temperaturii poate optimiza performanța de încărcare, dar acest lucru necesită energie - care în acest caz provine de la stația de încărcare. Acest lucru crește ușor timpul de încărcare.
CONSUMUL ESTE MĂSURAT ÎN KWH.
Consumul unei mașini electrice depinde de diverși factori - stilul tău de condus este unul dintre ele, dar, de asemenea, încărcarea, numărul de persoane și consumul de energie la bord din cauza încălzirii, a aerului condiționat etc. Consumul este măsurat în kilowați oră - Opel Corsa-e, de exemplu, consumă 17 kWh/100 km. În comparație cu motoarele cu ardere, costurile pentru "umplere" sunt semnificativ mai mici. 

Pentru a compara motorul unei mașini electrice cu un motor cu combustie internă, ale cărui propulsii sunt exprimate în litri, trebuie să cunoști valoarea calorică a combustibililor: Acestea sunt de 8,4 kWh/l pentru super benzină și 9,8 kWh/l pentru motorină - acestea sunt valori medii, deoarece compoziția exactă a combustibililor variază.

 

Un lucru este clar: în comparație, mașina ta electrică consumă mult mai puțină energie decât o mașină cu motor cu combustie. Există mai multe motive pentru aceasta: Pe de o parte, acționarea electrică este mult mai eficientă - pe de altă parte, motorul cu combustie are o eficiență mult mai mică, deoarece o mare parte din energia generată în timpul arderii în mașină este pierdută. 

INFORMAȚII UTILE DESPRE ÎNCĂRCAREA LA DOMICILIU.

CUM FUNCȚIONEAZĂ ÎNCĂRCAREA UNEI MAȘINI ELECTRICE?

Practic, bateria unei mașini electrice poate accepta doar curent continuu (CC), astfel încât curentul alternativ (AC) de la rețea trebuie convertit în prealabil. Dacă acest lucru se face prin încărcătorul de bord din mașină, se numește încărcare AC. Dacă acest proces este efectuat de un redresor în stația de încărcare, se numește încărcare CC.

La încărcarea AC, puterea de încărcare disponibilă poate fi calculată conform acestei formule: Puterea de încărcare = faze x tensiune x amperaj. Factorii decisivi sunt, prin urmare, tensiunea de rețea disponibilă, amperajul și dacă se utilizează încărcarea monofazată sau trifazată.

CUM ÎMI ÎNCARC MAȘINA ELECTRICĂ ACASĂ?

Cel mai bun mod de a-ți încărca mașina electrică acasă este cu un panou de încărcare de perete AC. Are o rată de transfer de energie mai mare (până la 11 kW) decât o priză convențională de uz casnic. Dar priza de uz casnic cu un ștecher cu împământare este, de asemenea, o opțiune - dacă viteza procesului de încărcare nu este importantă. Datorită acestei variante, poate dura până la 30 de ore.

ÎȚI POȚI ÎNCĂRCA MAȘINA ELECTRICĂ LA O PRIZĂ DOMESTICĂ?

Mașina ta electrică Opel vine cu un cablu de încărcare Standard Mod 2, astfel încât să o poți încărca la orice priză standard de uz casnic. Acest lucru este practic, deoarece poți obține energie electrică practic oriunde. Curentul alternativ este transformat în curent continuu direct în vehicul. Pe termen lung, însă, încărcarea la prizele de uz casnic nu este recomandată deoarece nu sunt proiectate pentru o tensiune atât de înaltă.

CÂT DUREAZĂ ÎNCĂRCAREA UNEI MAȘINI ELECTRICE?

Timpul de încărcare al bateriei depinde în mod natural de diverși factori. La o stație de încărcare, îți poți încărca mașina electrică până la 80% în aproximativ 30 de minute. La un panou de încărcare de perete cu 3 faze cu 11 kW, întregul proces de încărcare durează aproximativ 5 ore. La o priză de uz casnic monofazată, durează aproximativ 30 de ore.

CÂT DE DES TREBUIE ÎNCĂRCATĂ O MAȘINĂ ELECTRICĂ?

Totul depinde de cât de mult conduci - și de stilul tău de condus. Dacă conduci într-un mod de economisire a energiei, mașina ta electrică Opel te poate duce în jur de 330 km. În medie, oamenii din Germania fac naveta doar 40 km pentru muncă. Dacă mergi mult către serviciu, poți încărca întotdeauna mașina noaptea pentru a fi gata pentru a doua zi. Apropo, este recomandat să păstrezi întotdeauna nivelul bateriei între 20 și 80% pentru a menține durata de viață a bateriei.

UNDE POȚI ÎNCĂRCA O MAȘINĂ ELECTRICĂ?

La domiciliu, cel mai bun loc este la un panou de încărcare de perete. La casele prietenilor, ocazional, folosind o priză de uz casnic. Pe drum, la aproape 40.000 de stații de încărcare. Planificatorul nostru de rute Free2Move îți arată unde se află următoarea opțiune de încărcare lângă tine sau pe ruta ta.